Søg på DotNyt:
Denne blog er flyttet til www.nielsbrinch.com


onsdag den 10. december 2008

Fortsættelse, nu baseret på Zeitgeist

skrevet af Niels Brinch

Google Zeitgeist er en oversigt over de søgeord som der bliver søgt allermest på. Oversigten er netop offentliggjort.

Selvom stein-bagger-delen af mit eksperiment ikke er helt slut endnu, vil jeg lige supplere med et andet, nemlig effekten af bare at indsætte populære nøgleord på en side. Herunder er de søgeord som der på verdensplan som er steget mest i 2008:

  1. sarah palin
  2. beijing 2008
  3. facebook login
  4. tuenti
  5. heath ledger
  6. obama
  7. nasza klasa
  8. wer kennt wen
  9. euro 2008
  10. jonas brothers

Og her er så de søgeord som der bliver søgt mest på i Danmark:

  1. google oversætter
  2. tdc play
  3. x factor
  4. første laser
  5. obama
  6. nasza klasa
  7. facebook
  8. y8
  9. e-kontakt
  10. miley cyrus

På forhånd vil jeg beklage til dem som har søgt efter et af ovenstående ord og fundet denne side. Du har ikke fundet hvad du ledte efter.

Om cirka én uge lægger jeg et indlæg på som illustrerer resultatet af denne og de andre undersøgelser - så kan det også være det er lidt tydeligere for folk der læser dette, hvad det egentligt er jeg prøver på :)

1 kommentarer

1 Kommentarer:

At 14. januar 2009 kl. 18.52, Blogger Niels Brinch skrev...

Jeg kan allerede nu afsløre at der nok går lidt mere end en uge fra jeg skrev indlægget :)

 

Send en kommentar

<< Tilbage


 
Til forsiden

Niels Brinch