Søg på DotNyt:
Denne blog er flyttet til www.nielsbrinch.com


lørdag den 2. juni 2007

Billeder i Windows Live Writer

skrevet af Niels Brinch

Jeg vil følge op på det fantastiske blog-skrivningsprogram som Christian (SuperZapper) netop har fortalt om. Især savner jeg en nem måde at indsætte billeder i min blog på. Det er besværligt gennem Blogger's interface, hvilket er årsagen til jeg aldrig inkluderer billeder i et indlæg. Men det er legende let med Windows Live Writer.

Så let sættes det op til f.eks. Blogger:

1. Hent programmet fra http://writer.live.com/ (ligesom Christian fortalte)

2. Under installationen indtaster du url'en til din blog og dine adgangsoplysninger til blogging-software'n. Programmet finder selv ud af at det f.eks. er Blogger der er anvendt på dotnyt.dk.

image

3. Windows Live Writer fortæller at Blogger ikke umiddelbart kan bruges til at lægge billeder og giver mig i stedet muligheden for at definere en ftp hvor billederne skal ligge.

image

4. Færdig - jeg skriver nu dette blog-indlæg og copy-paster faktisk bare billeder direkte ind i editoren. Jeg bruger Gadwin Printscreen til at lave screenshots lynhurtigt som lægges i udklipsholderen.

Her til sidst et screenshot som viser hvordan det ser ud mens jeg skriver netop dette indlæg:

image

1 kommentarer

1 Kommentarer:

At 2. juni 2007 kl. 21.40, Blogger Christian H. Nielsen skrev...

Brug af billeder var faktisk det næste jeg overvejede skulle prøves af, så lækkert at se at der er så nemt - skide smart må man sige.

 

Send en kommentar

<< Tilbage


 
Til forsiden

Niels Brinch