Søg på DotNyt:
Denne blog er flyttet til www.nielsbrinch.com


lørdag den 14. februar 2009

Jeg skal til Bangladesh

skrevet af Niels Brinch

Capevo, hvor jeg er Udviklingschef, er i gang med at indgå samarbejde med det bangladeshiske softwarefirma, Leads. Det er et samarbejde som har været i sin opstart længe. Jeg besøgte dem sommeren 2008 og fik snakket med nogle af dem og undervist dem i hvordan man laver printvenlige formularer. Det viste sig de var helt enormt lærenemme og få måneder senere viste de sig at være mindst lige så gode som os selv til den disciplin.

Jeg skal til Bangladesh igen på torsdag. Denne gang bliver det to uger. Jeg skal undervise 10 bangladeshiske udviklere i hvordan man udvikler til XForm. Jeg glæder mig rigtig meget til det. Selvfølgelig både til rejsen og oplevelserne, men ikke mindst til det faglige perspektiv i at have 10 dygtige udviklere som kan udrette en masse godt til Capevo.

Jeg har planlagt turen for hver dag og hver time, inklusive komplet uddannelsesplan. Nu skal det gøre nytte at jeg kommer fra en lærer-familie. Jeg har lært fra tidligere, at det ikke er en god idé at fortælle 5 dage i træk, 10 timer pr. døgn, selvom jeg sagtens kan. En indlæringsproces fungerer noget anderledes, så nu har jeg indarbejdet nogle gode øvelser og fået det gode tip fra min far, at det er vigtigt at strukturere undervisningen på en måde, så dem der bliver undervist føler de får afsluttet nogle ting og kan begynde på nogle nye.

Der er også planlagt en tur til Bangladesh senere på året, hvor jeg skal undervise i løsningsudvikling og integration til XForm. Det bliver helt vildt spændende ud fra et fagligt synspunkt og selvfølgelig en uforglemmelig oplevelse uanset.

Jeg har tænkt mig at skrive her på bloggen om mine ture. Hvert indlæg som handler om Bangladesh-turene bliver også lagt ind på Facebook.

0 kommentarer

0 Kommentarer:

Send en kommentar

<< Tilbage


 
Til forsiden

Niels Brinch