Søg på DotNyt:
Denne blog er flyttet til www.nielsbrinch.com


tirsdag den 12. juni 2007

OneOnOne -- Kommuniker med server

skrevet af Niels Brinch

Dette indlæg er del af OneOnOne - Et simpelt multiplayer-spil i Silverlight. For at kunne gøre spillet til et multiplayer-spil skal hver spillers Silverlight-applikation kunne kommunikere med hinanden, hvilket skal ske via en fælles server.

Det er let.

Virkelig let.

1. Højreklik på dit Silverlight-projekt.

2. Vælg "Add Web Reference"

3. Indtast url'en til din webservice. I mit tilfælde er den http://localhost/OneOnOneServer/Service.asmx

4. Navngiv din reference - kald den f.eks. OneOnOneServer.

Færdig!

Du kan nu kalde din server fra din Silverlight-applikation, f.eks. sådan:

new OneOnOneServer.Service().IsGameReady(gameId);


Muligt problem 1: Da jeg forsøgte at få min web application, OneOnOneServer, til at fungere uden CTRL+F5 i Visual Studio, opdagede jeg min Windows XP IIS stadig var indstillet til at køre .NET 1.1. Der var tilsyneladende ingen mulighed for at ændre det. Er du i samme situation, så har jeg lavet en lille vejledning til at løse problemet her


Muligt problem 2, hvis du får "Error invoking service": [System.Web.Script.Services.ScriptService] skal stå lige over klassedefinitionen i din web service. Du skal tilføje en reference til System.Web.Extensions før det fungerer.


Muligt problem 3: Man kan ikke kalde webservices på tværs af domæner. Hvis du vil være sikker på du ikke gør det, kan du angive en relativ url til webservicen et sted i koden, f.eks. service.Url = "../OneOnOneServer/Service.asmx".

0 kommentarer

0 Kommentarer:

Send en kommentar

<< Tilbage


 
Til forsiden

Niels Brinch