Søg på DotNyt:
Denne blog er flyttet til www.nielsbrinch.com


tirsdag den 12. juni 2007

Få Windows XP IIS 5 til at anvende .NET 2.0

skrevet af Niels Brinch

Da jeg forsøgte at få min web application, OneOnOneServer, til at fungere uden CTRL+F5 i Visual Studio, opdagede jeg min Windows XP IIS stadig var indstillet til at køre .NET 1.1. Der var tilsyneladende ingen mulighed for at ændre det. Er du i samme situation, så har jeg lavet en lille vejledning til at løse problemet her:

1. Brug run -> cmd til at vise kommando-prompten.

image

2. Besøg din .NET 2.0-mappe og skriv aspnet_regiis -i

image

Herefter burde dine sites køre med .NET 2.0, hvilket det også skal når du anvender .NET 3.0 eller .NET 3.5.

1 kommentarer

1 Kommentarer:

At 9. august 2007 kl. 14.06, Blogger Niels Brinch skrev...

Det er også relevant på andre Windows-installationer. Jeg har lige anvendt det på Windows Server 2003 R2.

Det er relevant hvis man installerer .NET efter IIS - eller også er det omvendt. Løsningen er som beskrevet i artiklen.

 

Send en kommentar

<< Tilbage


 
Til forsiden

Niels Brinch