Søg på DotNyt:
Denne blog er flyttet til www.nielsbrinch.com


tirsdag den 26. juni 2007

OneOnOne -- Implementering

skrevet af Niels Brinch

Dette indlæg er del af OneOnOne - Et simpelt multiplayer-spil i Silverlight.

For at Silverlight-applikationen kan køre har jeg lagt OneOnOneServer op på www.gyxi.com/OneOnOneServer. Det er en almindelig webservice-applikation, så det vil jeg ikke uddybe hvordan jeg har gjort.

Jeg har lagt Silverlight-applikationen op på www.gyxi.com/OneOnOneClient. Det gælder følgende elementer:

- ClientBin og indholdet.image
- Resources-mappen som indeholder filer til GOA WinForms.
- Page.xaml
- Silverlight.js
- TestPage.html.js
- TestPage.html

Desuden skal der tilføjes nogle MIME types til serverens IIS. Hvis det er IIS 6 kan du højreklikke på Local computer i din IIS og vælge Properties. Her er der mulighed for at tilgå de registrerede MIME types. Tilføj:

.xaml = application/xaml+xml
.dll = application/x-msdownload

Herefter kan du bare besøge din TestPage.html og så virker din Silverlight-applikation. Senest opdaterede udgave af OneOnOne ligger her: www.gyxi.com/OneOnOneClient/TestPage.html men kræver du har en ven som vil være med (eller åbner to browservinduer).

4 kommentarer

4 Kommentarer:

At 26. juni 2007 kl. 21.12, Blogger Christian H. Nielsen skrev...

Jeg kan desværre ikke få spillet til at virke... Har installeret silverlight og kan også godt loade applikationen som sådan, men der sker ikke noget når jeg trykker på pilene efter at have fundet en modspiller?!

 
At 26. juni 2007 kl. 21.24, Blogger Christian H. Nielsen skrev...

Ahh bedre held 3 gang åbenbart :-)

Kan dog løbe "igennem" bolden - men det giver job bare lidt udfordring...

Det bliver spændende at komme til at bruge Silverlight professionelt - jeg glæder mig allerede meget til at bruge det sammen med LINQ og Astoria. Exciting times...

 
At 26. juni 2007 kl. 21.26, Blogger Christian H. Nielsen skrev...

Hep hey, og nu fik jeg det også til at spille med mit rigtige navn i bloggen. About time må man sige...

 
At 27. juni 2007 kl. 06.20, Blogger Niels Brinch skrev...

Jeg ved godt spillet er elendigt. Men øvelsen var enormt god. Jeg er kommet rigtig godt rundt i hjørnerne af Silverlight og vil kunne estimere opgaver i det nu.

Tillykke med dit navn :p

 

Send en kommentar

<< Tilbage


 
Til forsiden

Niels Brinch